חדשות ועדכונים

כל החדשות ›

שאלות ליזהר אשדות

השאלות נשאלו במסגרת ביקורו של יזהר בפורום מוסיקה עברית, נענע (17/11/2005)

אב"פ: תרשה לי בראשית דבריי להביע את הערכתי על פועלך, ולומר לך שתרומתך למוסיקה היא חשובה בעיניי וקשה לי לתאר איפה היו פני המוסיקה בארץ בלעדיה. רבים זוכרים את השידרוג שעשית בשעתו למוסיקה של עפרה חזה ז"ל, אבל למעשה כיום כמעט כל אמן שמעוניין שההפקה המוסיקלית שלו תצא משובחת עובר דרכך. מוסיקה היא אחת מאהבות חיי הגדולות ואני אוהב לשוחח עליה רבות, לכן אני שמח על ההזדמנות הזו שבה אתה מתארח בפורום ואני מעוניין ברשותך לשאול אותך כמה שאלות. אודה לך אם תוכל לענות לי על כולן.

ובכן מעניין אותי לדעת איזו תקופה במוסיקה הכי אהובה עליך? אני מניח של תקופת היריבות בין קליף ריצ'רד לאלביס אתה מעניק חשיבות לא מעטה להתפתחות המוסיקה. אז לוא היו משווים את היריבות בין תיסלם לבנזין ליריבות בין אלביס לקליף ריצ'רד, ואכן קיימת השוואה שכזו בין המעריצים של אותה תקופה. מי לדעתך היו אלביס ומי היו קליף. והאם היית מסכים להפיק את "קליף"?

לסיום אשמח לדעת כאחד שאחראים לקידמה בארץ, מה דעתך על מה שנקרא Digital Rights Management.

אשדות: תודה לך אהוד. התחלתי להתעניין במוסיקה בגיל 11, בסוף שנות השישים, כך שהערכים שלי מתחילים שם, ברוק נ'רול. גדלתי בשנות השבעים והרבה מהמוסיקה שאני אוהב היא מאז. התחלתי לעבוד כמוסיקאי בשנות השמונים, כך שהטעם שלי כיוצר נובע גם משם. בשנות התשעים קרתה שוב מהפכה במוסיקה, הרבה מזה גם הגיע אלי, כך שאני מאושר ומתרגש ממוסיקה מכל התקופות.

לגבי DRM, אני לא מאמין בשום הגנה, כי היא מפוצחת באופן כמעט מיידי. אני מאמין במודל עסקי חדש שיאפשר לכולנו לצרוך מוסיקה באופן שנבחר ולמוסיקאים ולמפיקים תהיה אפשרות להיות מתוגמלים על פועלם.

אב"פ: אם יורשה לי להתעקש על שאלתי (שנותרה פתוחה), פשוט התשובה שלך על זה מאוד חשובה לי אז: לוא היו משווים את היריבות בין תיסלם לבנזין ליריבות בין אלביס לקליף ריצ'רד, ואכן קיימת השוואה שכזו בין המעריצים של אותה תקופה. מי לדעתך היו אלביס ומי היו קליף. והאם היית מסכים להפיק את "קליף"?

אשדות: אם פוליקר הוא "קליף" אז בודאי שכן...

קישור

האתר הרשמי של יזהר אשדות